Scandinavian design

Jestem zafascynowana skandynawskim stylem. W moim przypadku zahacza to już o lekką paranoję. Jestem uzależniona od kupowania WSZELKICH magazynów o tematyce: dom, design, wnętrza i powiązanej.. Cała moja piwnica zawalona została kartonami z takimi właśnie gazetami.

A wszystko zaczęło się od IKEI. Moją ulubioną rozrywką z dzieciństwa, były wycieczki (świadomie użyłam tego słowa) do tego salonu meblowego. Czułam się tam jak mała Alicja w krainie czarów. Wszystko było piękne, nowe, kolorowe i idealnie skomponowane w całość. Nawet teraz, gdy to piszę, widzę jak kretyńsko to brzmi. No ale cóż.. Chodziłam po tych zaprojektowanych przez specjalistów wnętrzach i zachwycałam się. Wyobrażałam sobie jak urządzę swój własny pokój. Po powrocie do domu rysowałam plany, rozrysowywałam z wykorzystaniem każdego detalu meble, dekoracje i inne.

Do tej pory, raz na jakiś czas, kiedy mam doła, zły humor i chodzę nabuzowana, B. zabiera mnie na wycieczkę do IKEI. Wie, że jak kupię sobie jakiegoś kwiatka, świeczki czy nową wycieraczkę, od razu będzie mi lepiej, hormony mi się uspokoją i takie tam.

Nieco później, kiedy zaczęłam pochłaniać skandynawską literaturę, zakochałam się w szwedzko/ norweskim stylu (w skandynawskiej architekturze, wystroju wnętrz, stylu życia).

Czy te domki nie są wspaniałe?

Najbardziej podobają mi się drewniane dodatki, pastelowe delikatne kolory, prostota, dużo bieli i przestrzeń. W takich przestrzeniach umysł człowieka odpoczywa.

B. jednak mówi, że nigdy nie zamieszka w takim wnętrzu, bo tyle bieli to widział tylko w psychiatryku i że jego umysł to na pewno by się w takich warunkach nie relaksował. A do IKEI, owszem. Na hot-doga.

2 uwagi do wpisu “Scandinavian design

Skomentuj

